Nyheter

09.06.2022

Må jeg trene for å holde på formen i ferien?

TA MEDLEMSSKAPET MED DEG PÅ FERIE.

Noen ganger kan det være bra for kroppen med en pause fra trening dersom du trener ofte og hardt til vanlig.
Er du i generelt god form, vil du ikke miste den på grunn av en en eller to ukers ferie.
 
Det er derimot noen vesentlige ting som endrer seg dersom man er uten trening og bevegelse en hel uke. 
En av de er at kroppen transporterer mindre effektivt glukosen ifra blodet, og dette kan senke metabolismen eller forbrenning som vi kaller det med ca. 5%, mener forskerene. Dette utgjør ca.80 kalorier for dagen, som igjen kan lede til en vektøkning på 1 kg på 2 uker.

En annen bakdel forskningen viser, som er den viktigeste å tenke på, er at man etter 72 timer uten trening eller aktivitet, reduseres den mentale godfølelsen i kroppen, dette kan litt trening på ferien eller en anne type aktivitet forebygge.
 
Tenker du at en ferie er vel fortjent, og klarer holde på godfølelsen, da tar du deg fri!
 
For deg som ønsker trene litt underveis i ferien, ta medlemsskapet med deg på ferie med LesMills Plus. Da kan du, uavhengig av når og hvor du er, ta deg en treningsøkt.
Ønsker du trene Body Pump eller andre styrketimer? Har du ikke vektstang?.
Vær kreativ og bruk det du har til motstand. Lett motstand kan for eksempel være forskjellige størrelser på vannflasker fyllt med vann.
 
Kontakt oss i resepsjonen så hjelper vi deg med oppgradering og tilgang, eller klikk her 
 
Tar du deg en velfortjent pause og har hatt en kjempefin ferie,  da har vi også noen tips til  hvordan komme seg fort tilbake til godfølelsen og formen etter ferien.
 
Sprint: Få kroppen raskt i fettforbrenningsmodus med høyintensitets- internvall trening. Kjører du 8 sekunder med full innsats og 12 sekunder hvile. i 20 minutter 3 ganger i uken, vil dette gi deg raske resultater.
 
Knebøy og utfall: Det å trene store muskelgrupper (setemuskler og lårmuskulatur) brenner mer kalorier enn øvelser for små muskelgrupper som armbøyere (bisep) og armstrekkere (tricep) gjør..
Øk forbrenningen med 2 ekstra sett med 12 knebøy (squats) og 2 ekstra sett med 12 utfall (lunges) til formen er tilbake.
 
Spis proteinrik mat: Proteinrik mat gjør deg mindre sulten og trenger mer energi for å bli fordøyd og for å forbrennes. Dette kan reversere den reduksjonen i forbrenning du har hatt etter en 2 ukers ferie.
Prøv å få til 4-5 måltider om dagen, som inneholder  ca. 20gram protein hver i begynnelsen etter ferien. 

BESTILL LES MILLS+ IDAG

 
Måter du kan se LesMills+ på
 
Stream fra TV, laptop, mobiltelefon eller nettbrett. Du kan også laste ned treningene på iOS og Android, som er kompatibel med Chromecast and Airplay.
 
Nettbrett: iPad, Android, Kindle Fire
TV: Apple TV, Amazon Fire TV
Cast: Roku, Chromecast
Console: Xbox
Web: Stream online on desktop or mobile.
Mobile: Android and iOS
 
2
23.06.2022

EN SOMMER UTEN TRENING ER EN SOMMER UTEN MENING!

Ønsker du å trene i sommer? Er du student som er hjemme i sommer eller helt enkelt, du har endelig tid til å bruke på deg selv?
Release%20Uke%20%20Hva%20er%20LesMills%20Release
08.06.2022

Releaseuke på Arena er over for denne gang!

Hva er LesMills Release? Nye programmer, ny musikk og nye øvelser og utfordringer.
Gruppetrening
06.06.2022

Hvorfor gjør gruppetrening det lettere å komme seg på trening?

«Jeg forstod ikke før jeg var igang igjen etter pandemien hvor mye jeg hadde savnet kontakten med de andre på gruppetreningstimene på Arena. Andre...
Mor%20og%20Barn%20resized
16.02.2022

Arena Mor og Barn

Nå på timeplanen igjen - Trening for nybakte mødre!